Przedszkole

Zerówka

Mój przyjaciel- pies i kot. - zajęcia zdalne 18.05.2020r.

Temat zajęć: Mój przyjaciel- pies i kot.

 „Pół marzenia” Joanny Raweckiej – przeczytajcie opowiadanie.

Ninka miała ogromne marzenie. Ogromne i nie do spełnienia. Ilekroć poruszała ten temat z rodzicami, słyszała wiele słów, których do końca nie rozumiała, ale wiedziała, że oznaczają jedno: nie może mieć psa.
– To jest, córeczko, wielka odpowiedzialność – mówiła mama, a Ninka już wiedziała, że to słowo wiąże się z kolejną odmową.
Wieczorami Ninka wyobrażała sobie, że bawi się z puchatym szczeniakiem i głaszcze jego błyszczącą sierść. Ach! Ileżby za to dała!
Pewnego ranka spotkała sąsiadkę, panią Adę, która miała starego kundelka Czarusia. Co prawda odbiegał od ideału z marzeń Niny, ale uwielbiała, kiedy wesoło merdając ogonem, podstawiał siwy pyszczek do pieszczot.
– Widzę, że umiesz obchodzić się ze zwierzętami – zagadnęła pani Ada, kiedy dziewczynka delikatnie drapała Czarusia za uchem.
– Bardzo chciałabym mieć pieska – westchnęła Ninka. – Ale moi rodzice nie chcą się zgodzić.
Pani Ada spojrzała na małą ze zrozumieniem:
– Posiadanie psa to duża odpowiedzialność.
„Znowu to samo” – pomyślała ze smutkiem Ninka.
– Są jednak różne sposoby – dokończyła sąsiadka zagadkowo. – Można mieć psa „na pół”.
Dziewczynka spojrzała zaciekawiona.
– Chciałabyś mieć ze mną Czarusia „na pół”? – spytała pani Ada.
Ada aż pisnęła ze szczęścia. Spojrzała na pieska: jako w połowie własny wydawała jej się nawet piękny.
– Podzielimy się odpowiedzialnością. Możesz przychodzić do mnie po szkole, bawić się z Czarusiem, a jeśli rodzice pozwolą, to nawet wyprowadzać go na skwerek przed blokiem. Szczerze mówiąc, sprawia mi to już kłopot.
– Ojej! Dziękuję! – wykrzyknęła Nina i pobiegła z nowiną do domu.
– Pół psa? – zapytał tata, nie rozumiejąc dokładnie, o czym w pośpiechu opowiada mu córka.
– Nie pół psa, tylko pół odpowiedzialności – powiedziała dziewczynka, czując, że jest to bardzo mądre.

Pytania do opowiadania:
• O czym marzyła Nina?
• Dlaczego rodzice nie chcieli się zgodzić na jej prośby?
• Co oznacza to słowo – odpowiedzialność?
• Kto pomógł Nince?
• Jak rozwiązała problem pani Ada?
• Jakie zwierzątka macie w domu lub jakie chcielibyście mieć?
• Jak należy opiekować się zwierzętami?
• Jakie znacie zwierzątka domowe, które mają cztery łapy?
 

„Kotki piją mleczko” – zabawa ruchowa.

„Dziecko – kociątko” klęczy obok swoich „misek” (talerzyki), nachyla się i naśladuje picie mleka językiem z miski. Na hasło: Kotek na spacer! – dziecko chodzi na czworakach między miskami. Na hasło: Kotek pije mleko! – wraca do swoich kółek i dalej naśladuje picie mleka.

Spróbujcie zrobić zadanie  KP 4.14

 „Gra cieni” – dopasuj koty do ich cieni.

https://www.pinterest.es/pin/849632285930817689/

Jak wychować i pielęgnować zwierzęta.

https://www.youtube.com/watch?v=EV0vzaztXpw

https://www.youtube.com/watch?v=lmQ28ip1tLE

Na zakończenie odrobinka matematyki ;)

https://www.pinterest.es/pin/487444359667964418/

 „Puszek Okruszek” Natalia Kukulska – posłuchajcie.

https://www.youtube.com/watch?v=_j6DwFwmV98

Pozdrawiamy Was serdecznie  ;)

Pozostałe informacje

Co nowego?

Więcej aktualności
© 2020 Niepubliczne przedszkole i żłobek 'Mali artyści'
Korzystając z naszej przeglądarki wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Używamy ich do celów statystycznych. W programie służącym do obsługi stron internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Rozumiem